Dupa cum bine ne-am obisnuit, anual avem parte de aceasta zi
“speciala” pentru naivul roman, vinerea neagra sau pe americaneste, Black
Friday. Este ziua in care majoritatea produselor sunt mai pompos aranjate pe
rafturi cu reduceri de pana la -80%. Asta dupa ce cu o saptamana inainte
preturile au fost umflate in cinstea acestui evenimtent bine gandit ce-si
atinge scopul cu succes, aducand de fiecare data mai mult profit ca in anii
anteriori.
Romanii ar cumpara orice, chiar daca nu le
foloseste la nimic, doar-doar sa apuce si el ceva la pret redus. Fie ca vorbim
despre fierbatore de apa electrice (Dar ibricul de fonta ce are? E demodat,
stim, dar e mai bun si mai ieftin decat un ceainic electric. Pana la urma
rezultatul e acelasi: apa fierbinte), cuptore pentru paine prajita (Ai deja
cuptor la aragaz si ai deja un prajitor de paine. De ce ai mai avea nevoie de
un cuptor pentru paine prajita? Ti-ar fi de folos daca ai pregati micul dejun
pentru o cantina), fierbatore de orez (Cei care il lauda spun ca este ideal
pentru ca poti pune orezul la fiert si nu iti faci griji ca se arde sau se
lipeste. Dar nici cu o oala obisnuita nu e mare diferenta. Trebuie sa verifici
orezul doar de cateva ori). Cam greu daca esti indolet, snob si parvenit!
Romanul trebuie sa aiba in colectia sa orice produs, oricat de nefolositor ar
fi acesta, fara sa se gandeasca la strategia evident manipulativa, dar atat de
eficienta a vanzatorilor. Ce mai conteaza banalitatea strategiei? Merge! Si
prea putini se prind!
Inainte de vinerea
grandioasa am poposit, din intamplare, intr-unul din magazinele ce urma sa
adopte regimul Black Friday. M-am invartit cateva minute printre produsele
exponate la suprapret si am retinut costul unuia, 80 RON. Din lipsa de ocupatie
am revenit in acel magazin la scurt timp dupa fabuloasele reduceri si spre
amuzamentul meu am observat acelasi produs la pretul de 90 RON! Eeeh, reducere
sau ce mama dracu’? Dupa ce ca adaosul poate ajunge pana la 400% in unele
cazuri, s-au gandit ca mai pot forta putin nota; doar au informat poporul
“hiper vigilent” ca exista reduceri substatiale.
Anul acesta multe dintre magazinele ce participau la
promotie au decis sa faca un gest si sa fure startul cu o saptamana inaintea
datei oficiale. Iar aceasta strategie s-a dovedit a fi una de succes, avand in
vedere ca vanzarile au explodat in prima zi a evenimentului. Unul dintre
magaziele care a plecat dintr-un apartamanet cu trei camere a incasat un nou
record! Nici mai mult, nici mai putin decat 18 milioane de euro! Dupa zeci de
masini, 42.000 de produse electrocasnice, de la frigidere si masini de spalat,
pana la mixere, storcatoare si espressoare. In total, clientii au cumparat
200.000 de produse si au stabilit inclusiv un nou record de trafic: 160.000 de
vizitatori simultani in acelasi timp pe site, au mai comunicat reprezentantii
magazinului. Numai in primele 3 minute au fost vandute 4 masini!
“Au fost clienti care
ne-au spus ca nu au dormit toata noaptea dupa ce au vazut oferta, de teama ca
vor rata aceasta ocazie”, declara (I.S.), Director General eJAPCA!
Romanii n-ar trebui sa fie “furati de peisajul” promotiilor,
insa slabe sunt sansele ca realitatea lor sa fie data peste cap. Doctrine vechi
de zeci de ani ne tin in intuneric.
Aceasta frenezie indusa a reducerilor il determina pe narodul de rand sa-si
cheltuie banii orbeste pe niste baliverne care denota si tradeaza nesimtirea!
Irefutabil sau nu?
0 comments:
Trimiteți un comentariu